About Me


Diri Saya
 

 Keluarga Saya



Assalamualaikum dan Selamat Datang ke blog saya yang cetar membahana hahahahah. Disini, saya akan kongsikan sedikit tentang diri saya. Karmila siapa itu ? hah nama saya Karmilawati Binti Kama berumur 22 Tahun masih muda namun di umur ini mungkin ada yang sudah habis belajar, bekerja, menikah, mempunyai anak atau masih belajar mengejar deadline tugasan. Sedang di tahap apa pun anda, jangan bandingkan perjalanan atau prosesmu dengan orang lain. Semua orang punya waktunya tersendiri untuk bersinar, termasuk kamu yaa kamu. Yang perlu kamu perhatikan adalah fokus mengejar goalsmu dan keep moving foward. Tidak ada kata terlambat apabila kamu terus berusaha. HAH bagi kata-kata semangat pulak bukan kamu seja saya juga kan. Seterusnya, , anak pertama daripada 5 orang adik- beradik. Menjadi anak sulung ni apatah lagi perempuan itu tidak mudah bahunya harus sekuat baja, tangannya harus sekuat lelaki agar dapat membanggakan keluarga, hatinya harus sekuat karang, matanya tidak boleh menempatkan kesedihan. Namun semua ini ada nikmatnya anak sulung merupakan anak pertama bagi ibu bapa, yang pertama menerima kasih sayang dan juga mendapat perhatian sepenuhnya tanpa adik beradik lain. So adik-adik ku baca ni heheheeh.




My BestFriend for Almost 6 years or 7... saya lupa kwkwkkwwk


For now selalu sama berdua ni 


My BestFriend for almost 9 years from SMK

Jadi saya mau cerita, sebenarnya tiada cadangan pun mau masukkan mereka ni ke blog ni tapi ada yang suruh masukkan mukanya kwkwkkwwk. So kita masukkan yang satu ada juga la jumpa dalam  2 Tahun 2 kali jumpa walaupun di Tawau juga kan mungkin ada kesibukan masing-masing, tanggungjawab tersendiri but masih keep in touch.. Kami adalah sahabat yang disatukan kerana belajar dipisahkan demi masa depan hehehhe. Diorang la ni yang banyak juga berjasa dalam suka dan duka kehidupan budak kolej yang dilalui zaman diploma kalau ada apa-apa roger jk dorang ni. Yang satu ada di Johor kerja di resort boleh la jumpa kalau dibenarkan balik ke UTHM, satu lagi pula di Tawau juga tapi sekarang praktikal di Lahad Datu mau jadi cikgu doakan dia berjaya, Satu lagi di Lahad Datu lama juga tak jumpa ni kau jangan Business Woman ni. Rindu semuanya nanti semua ada masa kita hangout yukk. Jauh di mata tapi dekat dihati hahh gitu wkkwkwkw. okayy hope semua berjaya capai cita-cita masing-masing kiss from a far bangga ke tidak masuk blog aku hehhehhehe. See you.









Saya berasal dari negeri di bawah bayu iaitu Tawau, Sabah kalau mau cari seafood fresh boleh datang ke Tawau, Sabah apalagi ikan bilis, ikan kering di sini la sudah tempatnya. Aikk cerita ikan kering pulak wkwkwk. Tawau ni banyak orang kata tak maju, tiada tempat best, tiada bangunan tinggi, pusat beli belah macam imago, kk tapi kau jangan di sinilah tempatnya syurga makanan kalau tanya pasal makanan ada martabak, bakso asli jawa, nasi lalap, ayam penyet, masakan bugis dan banyak lagi mau mehh datang Tawau. Mau menikmati alam pun masih banyak yang boleh diterokai untuk hiking, picnic, jogging dengan pemandangan laut yang tenang.



Saya juga merupakan seorang pelajar Fakulti Teknikal dan Vokasional di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia. Saya mengambil bidang Sarjana Muda Pendidikan vokasional(katering). Perjalanan yang perlu saya tempuhi untuk sampai ke tahap ini perlu menjalani ujian Medsi yang belum pernah saya ketahui sebelumnya, seterusnya, menyediakan video resume untuk dihantar kepada pihak UTHM. Kami perlu menunggu untuk temuduga dan diajukan dengan pelbagai soalan sebagai seorang pendidik dan tiba la hari keputusan temuduga keluar. Segala puji bagi Allah amat bersyukur dengan segala yang dilakukan terbalas dengan berjaya masuk di UTHM. Sebelum ni saya mengambil Diploma di Kolej Vokasional Tawau dalam bidang seni kulinari jadi kalau bab-bab masak ni boleh panggil saya mau masak  apa ambuyat, masakan barat, masakan timur boleh ba kalau kau. Setakat ni itu sahaja yang saya kongsikan kalau mau tanya lebih lanjut boleh komen atau kita kawan-kawan di instagram Karmilaakama. Sekian, Wassalam.





                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 



 

Comments

Post a Comment